با پیشرفت فناوری تقریبا تمامی کارها به صورت مکانیزه قابلیت انجام شدن دارند . امروزه فرایند ثبت شرکت نیز مانند سایر کارها به شکل مکانیزه انجام می شود و شما نیازی به مراجعه حضوری ندارید. تمامی افراد و متقاضیان برای ثبت شرکت در کرج و سایر شهرستان ها به راحتی با استفاده از اینترنت و مراجعه به سایت ثبت اسناد و املاک کشور http://irsherkat.ssaa.ir می توانند درخواست مراحل پذیرش ثبت شرکت خود را دنبال کنند. در بخش پی گیری درخواست با درج شماره پی گیری و مشخص کردن نوع درخواست می توان از تمامی تصمیمات گرفته شده به همراه محتوای آن ها با خبر شد.

مراحل پی گیری پذیرش ثبت شرکت در کرج

_ثبت نام اولیه در سامانه
به هنگام اولین ثبت نام یک کد پی گیری به فرد متقاضی ارائه می شود. با استفاده از کد پی گیری می توان تا گرفتن نتیجه از وضعیت پرونده خود مطلع شد.
_پی گیری در خواست
بعد از وارد کردن اطلاعات در اینترنت و اخذ کد پی گیری می توان با کلیک بر روی گزینه پی گیری درخواست از طریق همان سامانه تمامی محتواهای تصمیمات گرفته شده را فهمید.
اگر شماره پی گیری خودم را فراموش کرده باشم ،چیکار باید کنم؟
چنان چه کد پی گیری (شماره پی گیری) را گم یا فراموش کرده باشید، بر روی گزینه “شماره پی گیری خود را فراموش کرده ام” کلیک کنید تا با پاسخ دادن به برخی سوالات امنیتی وارد سامانه شوید .

وضعیت پی گیری پذیرش ثبت شرکت بعد از فرستادن مدارک

بعد از ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها و پی گیری کردن وضعیت به کمک سامانه ۳ حالت رخ می دهد.
۱_نقص پرونده
چنان چه تمامی فرم های لازم را تکمیل کرده و آن ها را به اداره ثبت شرکت فرستاده باشید ،ممکن است صورت جلسه شما دارای نقص باشد. در این صورت از طرف اداره ثبت شرکت برای شما بیانیه رفع نقص فرستاده می شود و موظف به رفع آن هستید. بعد از بررسی تمامی مدارک و مستندات مربوط به رفع نقص صورت جلسه با پاکت و پوشه ای مخصوص به اداره ثبت شرکت ها ارسال می گردد تا مجدد بررسی شود.
۲_صدور آگهی
بعد از تایید شدن صورت جلسه شرکت نوبت به صدور آگهی در روزنامه می رسد. برای این کار وکیل یا فرد متقاضی باید برای دریافت مدارک ثبتی و امضا کردن برخی مدارک به اداره ثبت شرکت مراجعه کند.
۳_رد پرونده
در برخی مواقع صورت جلسه ارسالی شما به طور کامل رد می شود که در این صورت طی ابلاغیه ارسال شده باید برای اصلاح مجدد آن اقدام کنید.
لازم به ذکر است که با مراجعه به سامانه اینترنتی علاوه بر پی گیری درخواست ثبت شرکت می توان از آخرین وضعیت صورت جلسه ابرازی،راهنمای انجام فرایند پذیرش درخواست انواع ثبت و تاسیس ،دستیابی به آخرین اطلاعات مربوط به نحوه تنظیم درخواست ها،مدارک لازم برای بخشنامه ها و شیوه نامه اجرایی ثبت شرکت و …مطلع شد.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه دیاکو مشاوره نمایید و تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید