پس از ثبت شرکت در کرج و بسیاری از شهرستان ها به علت رسمی کردن فعالیت های شرکت و طی مراحل قانونی باید تعداد زیادی از اتفاقات افتاده در شرکت در روزنامه رسمی کشور منتشر شود. روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود و تعاونی ها و… همگی بر حسب مراحل و قوانین خاص آگهی ها را در خود ثبت می کنند.
مراحل و روش های ارسال و صدور آگهی ثبت تاسیس،تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ادارات روزنامه رسمی و کثیر الانتشار کشور عبارتند از:

۱_اقدام اساسی

کنترل نمودن پرداخت حق الثبت تغییر
کنترل کردن پرداخت هزینه حق الدرج
کنترل تکمیل کردن امضا
ثبت کردن در دفتر اندیکاتور
ثبت کردن در دفتر ارسال مراسلات
تحویل دادن به نامه رسان برای ارائه به بخش آگهی های اداره

۲_اقدام فرعی

پس از ماشینی شدن آگهی قیمت آن مشخص می گردد.
قیمت آگهی بسته به مقدار و تعداد خط ها و کوچک و بزرگی صفحه ماشین شده دارد.
لازم به ذکر است روزنامه رسمی شرکت سهامی خاص توسط خود موسس شرکت مشخص می شود. برای همین هزینه آگهی های به ثبت رسیده بستگی کاملی به نوع روزنامه انتخابی دارد. روزنامه کیهان و اطلاعات از همه روزنامه ها گران تر است. مبلغ تعیین شده باید به وسیله شخص متقاضی به حساب بانک ملی پرداخت گردد و فیش آن صادر و ارائه شود.

شرایط و نکات لازم جهت به ثبت رساندن آگهی در روزنامه رسمی

۱_متن اولیه آگهی باید در دفتر ثبت شرکت های اداره ثبت توسط تمامی اعضا و شرکای شرکت امضا شود.
۲_بر روی پیش نویس(آگهی اولیه) تکمیل امضا نوشته شود. هم چنین در رابطه با شرکت های تازه تاسیس نیز روی پرونده قید شده باشد.
در صورت عدم انجام موارد بالا فرد متقاضی باید به اتاق ثبت شرکت ها مراجعه کرده و باید مراحل را انجام دهد. موضوع تغییر آگهی مربوطه را در دفتر اندیکاتور ثبت و شماره می گردد و نسخه اصلی برای ارائه به دفتر روزنامه رسمی به متقاضی داده می شود. چنان چه نیاز به فتوکپی باشد، باید آن را تهیه کرده و و توسط اداره مهر کرد . لازم به توجه است که مدت چاپ آگهی در روزنامه رسمی چند روز بعد از وصول آگهی است. هر آگهی دو نسخه برای روزنامه رسمی، یک نسخه برای وزارت ارشاد اسلامی جهت درج در روزنامه کثیر الانتشار نیاز دارد.

روزنامه رسمی شرکت تعاونی

در باره شرکت تعاونی نیازی به درج در روزنامه کثیرالانتشار نیست. در صورتی که شرکت تعاونی تازه تاسیس باشد، باید دو نسخه از اساسنامه شرکت تعاونی در پرونده موجود باشد. از این دو نسخه یکی در پرونده باقی مانده و دیگری به سازمان تعاونی فرستاده می شود.
در نتیجه بعد از کنترل نمودن تکمیل امضا پیش نویس بر روی پرونده شرکت و اطمینان از دو نسخه اساسنامه آگهی را بعد از ثبت در دفتر اندیکاتور صادر می کنیم. دو نسخه به ارباب رجوع ، یک نسخه به روزنامه رسمی و نسخه دیگر به خود شرکت تعاونی داده می شود. هم چنین یک نسخه از آگهی به همراه اساسنامه به سازمان تعاونی مرکز کشور ارسال می شود. تغییرات انجام شده در شرکت تعاونی نیز طبق ماده ۲۵ اصلاحی نیازی به درج در روزنامه رسمی ندارد.

وظایف روزنامه رسمی برای متقاضیان و موسسین شرکت ها

ازجمله وظایف روزنامه رسمی ،چاپ آگهی های قانونی نظیر آگهی ثبت و تأسیس شرکت ها و ثبت برند است . روزنامه رسمی، سندی از قوانین و امور با اهمیت کشور است و انتشار مواردی که عنوان شد ، موجب رسمیت پیدا کردن آن ها می شود .
متقاضیان عزیز می توانید اطلاعات در مورد شرکت سهامی خاص ازجمله ، میزان سرمایه ، نام اعضای هیئت مدیره ، نام سهامداران و موارد دیگر را از طریق روزنامه رسمی شرکت استعلام نمایید .

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه دیاکو مشاوره نمایید و تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید