ثبت برند مواد غذایی در کرج چگونه است؟
ثبت برند مواد غذایی و بسته بندی مواد غذایی دارای اهمیت بالایی است به همین دلیل است که در سال های اخیر متقاضیان حقیقی و حقوقی بسیاری برای این منظور اقدام کرده اند. این رشد سبب شده است که طبقات مرتبط با مواد غذایی و همچنین بسته بندی کالاهای غذایی، انبار، حمل و نقل و تبلیغات از شلوغ ترین طبقه ها واقع شوند. تقاضای زیاد برای ثبت برند مواد غذایی موجب شده تا روند این کار قدری دشوارتر باشد.
قصد داریم تا در این مقاله به جزئیات کار ثبت برند مواد غذایی در کرج پرداخته و نحوه استعلام برند ومدارک مورد نیاز را با شما مخاطبان در میان بگذاریم. بنابراین اگر به عنوان یک کارآفرین قصد ثبت یک برند مواد غذایی را دارید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
مراحل ثبت برند مواد غذایی در کرج در ۵ قدم
مرحله یک : برای شروع ثبت برند مواد غذایی و همچنین لوگو ابتدا باید استعلام گرفت. این استعلام از آن جا اهمیت دارد که مانند یا عین برند دیگری را بخواهید ثبت کنید این امکان وجود نخواهد داشت.
مرحله دو : بعد از این که از برند مورد نظر استعلام گرفته شد و قابلیت ثبت آن احراز شد باید مدارک مورد نیاز را ارائه کرد.
مرحله سه : در مرحله سوم باید برای مورد نظر اظهارنامه ثبت کرد. برای این منظور می توانید به موسسات ثبتی مانند ثبت شرکت دیاکو مراجعه کرد تا مشاوران و کارشناسان آن در این زمینه به شما کمک کنند.
مرحله چهار : پس از تکمیل و ارسال اظهارنامه پرونده در نوبت بررسی اداره علائم تجاری قرار می گیرد. در بررسی ها اگر ثبت برند مورد نظر بلامانع تشخیص داده شود، در سامانه به اطلاع متقاضی خواهد رسید. پس از این اطلاع رسانی متقاضی باید به صورت حضوری به اداره مالکیت مراجعه کرده و پرونده تشکیل دهد. همچنین باید برای 2 نوبت روزنامه رسمی علامت هزینه ای را پرداخت کند.
مرحله پنج : در آخر متقاضی باید به اداره ثبت برند مراجعه سند علامت خود را دریافت کند.
برای ثبت برند مواد غذایی در کرج چه مدارکی لازم است؟

برای ثبت برند حقیقی :
- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی
- کپی برابر با اصل کارت بازرگانی با عضویت اتاق بازرگانی برای برندها لاتین
- کپی برابر مجوز فعالیت
- 10 تصویر برند به ابعاد 6 در 6 سانتی متر
برای ثبت برند حقوقی :
- کپی رزونامه رسمی شرکت
- کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی کسانی که در شرکت حق امضاء دارند .
- کپی برابر اصل مجوز فعالیت (پروانه بهره برداری، جواز تاسیس، پروانه ساخت یا هرگونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
- کپی برابر اصل کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی (برای برند لاتین)
- 10 تصویر برند به ابعاد 6 در 6 سانتی متر
ثبت برند مواد غذایی چقدر زمان می برد؟
بستگی به عوامل زیر دارد :
1.بررسی کارشناسان اداره مالکیت حدود یک الی سه ماه زمان می برد.
2.بعد از تایید اداره حدود 45 روز برای تنظیم سند زمان لازم است.
ریز طبقات برند مواد غذایی شامل چه مواردی است ؟
همانطور که اشاره نمودیم، برند مواد غذایی و بسته بندی آن در طبقات ۲۹، ۳۰، ۳۱، ۳۲، ۳۹ و ۴۳ ثبت میشود که در ادامه اقلام موجود در این ۶ طبقه را با هم بررسی میکنیم:
طبقه ۲۹- گوشت، گوشت ماهی، گوشت ماکیان و شکار، عصارههای گوشت، میوهها و سبزیجات پخته شده، خنک شده، منجمد شده و به صورت کنسرو، انواع ژله، مرباجات و کمپوتها، تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، روغنهای خوراکی و چربیهای خوراکی
طبقه۳۰- قهوه، چای، کاکائو، و قهوه مصنوعی، برنج، پیوکا و ساکوز (نشاسته، نیوک و نشاسته ساگو)، آرد و فرآوردههای ساخته شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینیها، یخهای خوراکی، عسل، ملاس، شکر، مخمر، پودر شیرینی پزی، نمک، خردل، ادویه، سرکه، انواع سس (چاشنیها)، یخ و بستنی
طبقه۳۱- غلات، محصولات کشاورزی، باغداری و جنگلی که در طبقات دیگر طبقهبندی نشدهاند، حیوانات زنده، میوه و سبزیجات تازه، بذرها، گیاهان طبیعی و گلها، مواد غذائی مختص حیوانات، مالت (جوانه جو)
طبقه۳۲- ماءالشعیرها، آبهای معدنی و گازدار و سایر نوشابههای غیرالکلی، آب میوهها و نوشابههای میوهای، شربتها و سایر فراوردهها برای ساخت نوشابهها
طبقه۳۹- حمل و نقل، بسته بندی و انبارسازی کالاها و غیره
طبقه۴۳- خدمات مربوط به عرضه اغذیه و نوشیدنی و غیره
هزینه ثبت برند مواد غذایی در کرج چه قدر است؟
هزینه کار بستگی به طبقه و محصولی دارد که متقاضی برای آن اقدام کرده است. همچنین زیر طبقات نیز در این هزینه ها نقش دارد.می توانید برای اتعلام هزینه ثبت برند با مشاوران و کارشناسان ما در تماس باشید.