عده ای از افراد در شهر کرج و سایر شهر های ایران که اقدام به ثبت شرکت می کنند، علاوه بر ثبت شرکت در کرج و شهرستان های مربوطه خود علاقه مند به ثبت بین المللی آن نیز هستند. ثبت بین المللی شامل مواردی هم چون ثبت برند بین المللی نیز می شود. به طور کلی ثبت بین المللی برای مواردی است که می توان علامت مذکور را در کشور های عضو کنوانسیون مادرید با پرداخت نمودن هزینه های قانونی در هر کشور به طور جداگانه ثبت کرد. برای ثبت بین المللی باید تقاضا نامه ثبت علامت خطاب به اداره ثبت علائم تجاری با مشخص کردن اسامی کشورهای مدنظر ارائه گردد. زمانی که تقاضا نامه ثبت برند به اداره یک طرف متعاهد تحویل گردد یا در صورتی که در دفتر ثبت اداره یک طرف متعاهد ثبت شود صاحب تقاضا نامه (متقاضی) با رعایت کردن پروتکل موافقتنامه مادرید می تواند به وسیله ثبت آن برند در دفتر ثبت بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی و حمایت خود از علامت را در قلمرو طرف های متعاهد ضمانت کند.

تمامی کارهای گفته شده با رعایت و توجه به شرط زیر ممکن است:

_در صورتی که تقاضا نامه اصلی به اداره یک کشور متعاهد تسلیم گردیده یا اداره ثبت مبدا را انجام داده باشد. هم چنین فردی که تقاضا نامه یا ثبت به نام او است باید تبعه یا مقیم کشور متعاهد یا حداقل مقر واقعی داشته و به عنوان فردی موثر در حوزه صنعت و تجارت فعالیت کند. تقاضا نامه به وسیله اداره ای که تقاضا نامه اصلی به آن ارائه گردیده یا ثبت اصلی را انجام داده است بر اساس شرایط مربوط به دفتر بین المللی تحویل داده خواهد شد. هر تقاضا نامه بین المللی که با این پروتکل ارائه شود در فرم تعیین شده در آیین نامه تحویل داده می شود.
هم چنین اداره مبدا گواهی خواهد داد که مشخصات موجود در تقاضا نامه بین المللی مطابق با مشخصاتی است که در زمان گواهی در تقاضانامه یا ثبت اصلی وجود دارد.

موارد مهمی که توسط اداره مزبور صورت می گیرد عبارتند از:

۱_درباره تقاضا نامه اصلی، شماره و تاریخ تقاضا نامه
۲_درباره ثبت اصلی، تاریخ و شماره ثبت و هم چنین شماره و تاریخ تقاضا نامه ای که ثبت اصلی از آن نشات گرفته است.
اداره مبدا موظف به ذکر تاریخ تقاضا نامه بین المللی نیز است.
فردی که اقدام به ثبت بین المللی می کند باید برای تقاضا نامه در خواستی خود تمامی کالاها و خدمات مربوط برای ثبت اعلام کند. چنان چه متقاضی اقدام به دسته بندی کالا ها و خدماتش نکند، دفتر بین المللی این کار را برای او انجام خواهد داد. هم چنین دفتر بین المللی طبقات اعلام شده از طرف متقاضی را نیز به کمک اداره مبدا کنترل خواهد کرد. چنان چه اختلافی بین اداره مربوط و دفتر بین المللی به وجود بیاید نظر دفتر بین المللی دارای ارجحیت و صحت بیشتر خواهد بود.

رنگ برند در تقاضا نامه درخواستی

در صورتی که فرد رنگ را به عنوان صفت و ویژگی مهم برند یا علامت تجاری خود مطرح کند باید موارد زیر را رعایت کند:

۱_تمامی مراتب را قید کرده و اطلاعیه مربوط به رنگ های در خواستی را به تقاضا نامه بین المللی خود منضم کند.
۲_در تقاضا نامه بین المللی خود نسخه ای از رنگی بودن علامت یا برند مذکور را ضمیمه کند تا به اطلاعیه های دفتر بین المللی پیوست شوند.
هم چنین دفتر بین الملل علائمی را که طبق ماده ۲ ثبتشان تقاضا شده است به ثبت می رساند.
تاریخ ثبت بین المللی مطابق با تاریخ تقاضا نامه بین المللی که توسط دفتر بین الملل دریافت گردیده قید می شود. علائمی که در دفتر ثبت بین الملل ثبت می گردند در نشریه ای ادواری که توسط دفتر بین الملل منتشر می شود به چاپ می رسد. چاپ علائم نیز با توجه به مشخصاتی که در تقاضا نامه بین المللی درج شده خواهد بود. هر اداره می تواند برای اطلاع رسانی جمعی تعدادی از نسخه های نشریه را به صورت رایگان یا تخفیف دار از دفتر بین الملل دریافت نماید. اطلاعیه عمومی برای ثبت بین المللی کافی بوده و نیازی به درخواست اطلاعیه دیگری از مالک ثبت بین المللی نیست. لازم به ذکر است هر گونه درخواستی مبنی بر گسترش حمایتی از ثبت بین الملل به قلمرو هر طرف متعاهد به طور ویژه در تقاضا نامه بین المللی ذکر خواهد گردید.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با  ثبت شرکت دیاکو مشاوره نمایید و تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: مهری رقمی

[ratings]

6 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام
    جهت ثبت برند بین المللی میخواهم اقدام کنم و در تمام کشورهای عضو میخوام برندم ثبت بشه .
    هزینه اش رو میشه به صورت کلی اعلام کنید ؟

    پاسخ
    • سلام
      درخواست ثبت برند بین الملل در تمامی کشورهای عضو حدودا ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد ، البته نیاز به محاسبه دقیق تر وجود دارد و با نوسان قیمت ارز هم این مبلغ متغیر است

      پاسخ
  • لوبیای سحر آمیزم😀
    ژانویه 24, 2018 10:45 ب.ظ

    لطفا در مورد ثبت علامت تجاری و ثبت برند بیشتر مقاله بنویسید .🙏

    پاسخ
  • ایران دخت 😙
    مارس 6, 2018 10:11 ب.ظ

    بهترین سایت در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند دارید 👍

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید